جستجوی این وبلاگ

۱۳۸۹ دی ۹, پنجشنبه

برنج یا ماکارونی قالبی‌


این غذا را مادر شوهرم درست می‌کند(ایشون ایتالیایی هستند) ولی‌ من ایران درست کردم و همه راضی‌ بودند به خصوص از ماکارونی‌
خشمنظره است و میشود قبلأ حاضر کرد در نتیجه مناسب مهمانی می‌باشد.
مواد لازم
برنج (بستگی به نوع آن و قالبتون)   ۵۰۰ گرم
گوشت   چرخ کرده             ۳۰۰ گرم
پنیر پیتزا و ورقه‌ای
پیاز  ۱ عدد
سُس و یا آب گوجه فرنگی      ۲۰۰میلی‌ لیتر
نخدفرنگی ۱ بسته
روغن،نمک و فلفل هم جای خود درد
قبلا از شروع چند نکته،ایتالییا سُس با گوشت (راگو) را آبدار تر از ما درست می‌کند گوشت را کم سرخ میکنند ولی‌ با آب گوجه حدود ۱ ساعت آروم میپزند،برای این نوع غذا، گوشت را خیلی‌ آبدار برمیدارند .چون آب گوشت برای تهیه برنج یا ماکارونی‌ استفاده میشود،منظور از سُس، کچاپ نیست .توجه کنید که پوره گوجه فرنگی‌ را استفاده میکنند آگر در دسترس نیست رب را با مقدار زیاد آب رقیق کنید.
طرز تهیه
پیاز را خرد می‌کنیم و در روغن تفت میدهیم بعد گوشت را اضافه می‌کنیم و کمی‌ تفت میدهیم بعد آب گوجه را با نمک و فلفل اضافه می‌کنیم تا آرام آرام حدود ۳ ربع ساعت بپزد.
ظرفی‌ را آب می‌ریزیم و برنج یا ماکارونی را در آن میپزیم(من اینجا برنج ایتالیایی استفاده می‌کنم،کلا با این برنج حالت پلو در نمیاد کمی‌ خمیر میشود) برنج را آبکش می‌کنیم و گوشت را هم آب کش می‌کنیم!اینطوری سُس گوجه و گوشت جدا میشود برنج را با سُس مخلوط می‌کنیم و کمی‌ هم پنیر پیتزا رنده شده اضافه می‌کنیم(حدود ۳ قاشق)
قالب کیکی را چرب می‌کنیم و ارد سوخاری روی آن میپاشیم،برنج را  یک لایه می‌ریزیم بعد گوشت چرخ کرده را با نخود فرنگی مخلوط کرده و می‌ریزیم روی برنج بعد پنیر رنده شده و ورقه‌ای را هم اضافه می‌کنیم و لایه دیگر برنج می‌ریزیم آن را در فر ۲۰۰ ° حدود ۲۰ دقیقه میپزیم بعد روی برنج را با کاغذ الومینیمی یا درپوش فلزی میپوشانیم و ۱۰ دقیقه دیگر میپزیم.فر را خاموش کرده و حدود نیم ساعت توی فر خاموش میگذاریم بعد از فر دراورده و  یک پتو در آن میپیچیم  تا گرم بمونه من این غذا را حدود ۱۰ صبح درست می‌کنم و ساعت یک ،حسابش را میرسیم! کمی‌ ظرف کثیف می‌کند ولی‌ موقع ناهار همه چیز روبراه است و غذایت گرم و نرم سر جایش است،و میتوانید کارهای دیگر بکنید
روز بعد هم خوشمزه تر است و میشود برد پیک نیک.

۳ نظر:

  1. طبق معمول عکسی که نمیبینم ولی میتونم تصور کنم چقدر خوشمزه و عالیه .... دست گلت درد نکنه عزیزم .

    پاسخحذف
  2. چه جالب خیلی باید خوشمزه باشه دستت درد نکنه عالی بود!

    پاسخحذف
  3. نوش جان،درست کنید بخورید و دعائی برای مادر شو هر من هم بکنید.Wink

    دارم تحقیق می‌کنم تا ببینم چطوری این مشکل عکس را برای ایران حل کنم،فعلا یک چیزی مثل پلو اسلامبولی و ته چین تصور کن!

    پاسخحذف